Tuesday, February 5, 2008

Tusut Peturun Lang Ngindang..Almost complete

I mostly read blogs ya ke bisi peturun aki ini kitai suba....selalu ku ka meda engka te bisi urang nulis peturun aki tuai kami Lang Ngindang...Here, ku nulis information ke temu aku mimit. I wanted to know more about peturun Lang Ngindang...


What I know, Aki Lang Ngindang tok orang datai di Bawang Assan. I wanted to learn more about him and I will continue when I got the complete information. Every Easther kami sebilik sigik routine ngabas kubur orang Bawang Assan di Nanga Lebaan. Mostly kami sebilik dikubur di tanah diak, my late aki Sebom ak Ujang, Inek Cherari tok ke ngada ke indai aku Evelyn Holly Sebom. Including aki Lang Ngindang dikubur diak, only ya ari sepiak apai ku dikubur di Nanga Lebaan. Becoz family sepiak apai ku bisi tanah khas untuk kubur sidak sebilik, that is next to SMK Bawang Assan. Mostly, urang BA nemu alai endor nya. But u cannot find kubur aki Lang Ngindang diak. I do not know why. But I will find out.


So tok tusut aki Lang Ngindang ke ditemu aku. I hope those who knows more bout this pls email me.....


Kedu bebini ke Una , seduai ya sama ari Engkari...(which I also dont know where this place)..wakkakka..
Ensumbar Kedu tok La Ngindang or Lang Ngindang..(update me whoever know more about this..)
Kedu bebini ke Una, Beranak ke Chaong
Lalu Chaong bebini ke .......(im stuck here)
Udah Chaong bebini, diak ya lalu beranak ke Gani..
Gani bebini ke Sebi..
Lalu beranak ke Engkamat,
Engkamat bebini ke Mok ak Laja (ari Ulu krian, Saratok)
Seduai Engkamat ngau Mok tok alu ngangkat k Jimmy
Tangkan ke Endun belaki ke Hillary Sering (ari betong)
3 anak lelaki ya ke benama Henry Punan, Minggu (deceased) and my dad, Johny Weiss Engkamat..


Tok aja information ke temu ku..tapi aku agik ka ngiga information lain and I will update it again...


When I finish doing this, I should start with the history of Gani ak Chaong..
U can find this picture di Muzium Sibu...ba civic centre.


Enjoy reading this...information yang ciput tapi bermakna ..Adios..!!

19 comments:

Indai Dara said...

lawa neh kuna ngaga tusut peturun nuan-gaga meh ni.

nama iban anak aku pan ngindang n bc ibu aku siku ka amat ngangau ka ia engau nama lang ngindang ila aku nanya ia lang ngindang neh ka disebut ia nya hehehe

tetemu ka blog nuan puas ka segau2 belah ruai bala blog iban

p/s aku kazen carol suba di miri diatu pindah ka ng latak

di miri nuan diatu pia

bc ari tau nemuai agai ruai aku

Uchu Jiram said...

Uji nanya bala nuan ka tuai agi'....tu cerita pemindah aki kita lang Ngindang ari ulu Skrang menya'...nadai aku nemu iya datai ari Engkari(Ulu Batang Ai'):

[Kedu “Lang Ngindang”, a Skrang chief who lived at Nanga Bunu, opened a feud with the Kantu’ people of Merakai by attacking them with a large force. Due to this Mr. Maxwell, then the Resident at Simanggang, with the help of OKP Nanang of Padeh, Penghulu Minggat and Chulo “Tarang” of the Kalaka and Jebu and Utik of the Bangat, Skrang, attacked Kedu “Lang Ngindang” at Nanga Bunu in 1879. During the fighting OKP Nanang’s brother Unting and their nephews Senabong and Timban, the sons of the deceased Aji displayed notable bravery, because they wished to avenge their father’s death in 1858; Aji’s head was at that time still in the hands of a Skrang Iban.

After he had been defeated at Nanga Bunu, Kedu “Lang Ngindang” and his leading warriors, Uching “Kesulai Tandang”, Aming “Ijau Kemelang” and many others, including Sigat of Tanjong, Basek “Tengkujoh Darah” of Nanga Tanyit, Dunggau of Nariga Murat, and Busut of Enteban, fled to fortify themselves on the summit of Stulak hill. After the Rajah had defeated them there in 1881, Kedu “Lang Ngindang” and his warriors surrendered to the government forces. Some returned to the Skrang while many others migrated with Kedu “Lang Ngindang” to the Kanowit, after he had been asked to deposit 10 valuable jars as security for his good behaviour. Kedu “Lang Ngindang” refused to go back again to the Skrang as he did not want to see the faces of some of the Tuans (European Officers) in Fort Alice at Simanggang as he made peace. He decided to make peace at Sibu instead.


From Stulak hill Kedu “Lang Ngindang” moved again to live with his followers at the mouths of the rivers Tebalong and Kesit in Entabai. Years afterwards all of them dispersed again, and Kedu “Lang Ngindang” moved downriver and lived till his death of old age at Bawang Assan. His grandson Gani lived at Bawang Assan till he died in 1959. The rest of his followers mingled with other Skrang and Saribas Iban who had migrated to the Julau and Entabai Rivers before and after the Sadok defeat in 1861. Before these migrations, the Julau and the Kanowit were already peopled by Skrang, Lemanak and Saribas Iban under the leadership of well-known chiefs like Mujah “Buah Raya” who had fought against the Tuan Muda, Charles Brooke in 1858; and Lintong “Moahari”, who had reinforced Aji in his attack on Betong Fort and finally joined him in attacking the Government forces on their way to Sadok later that year.]

Anonymous said...

...i feel a bit sad because u have not updated your blog on peturun kedu lang ngindang....aku arap ka nuan mansut ka ba' blog nuan cerita aki kedu enggau gani...

...anang irau nuan...pelaba aku bala peturun kedu bukai pun ka ninga ripih cerita aki kedu...

i believe kita empu bilek asal aki kedu....all the other descendents will support you. this might be a good platform to ngumpul peturun aki kedu..

Anonymous said...

[url=http://community.freeskier.com/profiles/profile.php?user_id=27425]McSee Movie Converter[/url] [url=http://communityserver1-com.si-eioswww7.com/members/1-DVD-Ripper-7.1-67/default.aspx]1 DVD Ripper 7.1[/url]
OtsAV TV Okoker CD DVD Burner 4.8
http://lecturer.elektrounesa.org/?u=videosealannis0 ZC MPEG to DVD Burner
[url=http://lecturer.elektrounesa.org/?u=videoseallycia9]Virtual Edit[/url] [url=http://blog.bakililar.az/videosealisya4/]Best Photos To MP4 Movie Converter[/url]
Fast Video Converter RZ MP4 to DVD Converter
http://blog.bakililar.az/videoseandra5/ Apollo DVD Ripper 7.1
KingConvert MPEG Video Converter
my icq:858499940385

Anonymous said...

Jelas ada banyak tahu tentang hal ini. Saya pikir Anda membuat beberapa poin baik di Fitur juga. Tetap bekerja, pekerjaan yang besar!.

Bujang Skrang said...

Kedu Lang Ngindang ukai ari Engkari enti nitih ka tusut sida ka tuai.Ia asal ari Nanga Bunu Skrang.Maioh amat tembawai ia di Bunu dia sampai ka saritu.Kami berumah di tanah Kedu empu diatu betuai ka Tr.Empading peturun Kedu.Tusut Kedu pan Tr.Empading enggau orang Tuai dia nemu magang lalu enti ka nemu peturun Kedu manah nuan nemuai ka Bunu empu.

Anonymous said...

Aku udah nusun tusut Kedu Lang Ngindang; nyentuk ka Quanna nggau aku empu. Aku ngiga peturun menyadi Lang Ngindan serta enggau peturun Lang Buban apai Lenjai. Bisi bala nemu tau nulong aku.

Bujang Skrang said...

Lang Buban Apai Lenjai nadai aku kala bisi ninga bala urang tuai besebut sereta betusut tang semina aku ulih ingat ka tuai di Batang Skrang sebedau James Brooke datai ka Sarawak maia tu suba.Bakatu ia terubah Lau Moa,Matahari,Tindin Pimpin Beragah Ngindang,Orang Kaya Rabong,Orang Kaya Gasing,Libau Rentap,Bulan,Jambai,Kedu Lang Ngindang

Anonymous said...

aku deka nemu lalu nyidi asal Lang Buban Apai Lenjai. Lenjai diiru Lang Buban. Sapa nemu nama Lang Buban kebendar? Dini bala menyadi Lenjai? Dini bala menyadi Ubu Laki Lenjai? Sapa bala nemu minta madah/konyek aku. Bala peturun Ubu enggau Lenjai udah temu aku.
Jetie Ambin

Chantique77@ Keroana Qunna said...

Kami bisik reunion peturun lang ngindang 26th dec tok....minta bals ke nemu peturun lang ngindang ke diau di luar bawabg assan..minta tesau awaka sidak tok datai begulai ngau kami serumpu tok ila

Regards. .keroana jw

Anonymous said...

Peturun Lang Buban mengkang mendam di sg engkalat sibu serta sekeda peturun ia bisi mindah ke nanga assan,sg.salim enggau sg.senibong di Sibu. Asal Ubu ari sg.Semah, Bintangor sereta sekeda peturun ia ianya nyengkaum bini Y.B Geramong Juna.(ari aku ; Uchu Lang Buban)

Anonymous said...

Enggau basa minta nuan Uchu Lang Buban madah ka nama diri serta kontek aku, Jetie Ambin, enggau pengelengkas ulih.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Daisy Binjan said...

Aku tuk Daisy Binjan Ak Christopher.Uchu Chukan Nanang..Aku ka nemu ngau silik agik pasal purih ktai tuk..sapa nemu ngau lebih silik tauk madah ke aku.

Unknown said...

tabi basa admin...ku ka nanya sekali ke nemu nuan sapa tuai ke matak bala pindah ke btg pedanum enggau strass pakan...ku keliru bisi madah tuai nya gani laki tupang...lalu bisi madah bala belabun...

Unknown said...

tabi basa admin...ku ka nanya sekali ke nemu nuan sapa tuai ke matak bala pindah ke btg pedanum enggau strass pakan...ku keliru bisi madah tuai nya gani laki tupang...lalu bisi madah bala belabun...

Anonymous said...

Bala lang buban agi bisi ba sibu..ba sg. Engkalat. Bisi ku meda kitak nyebut nama ubu..ianya apai aki tuai aku ianya mujan.

Anonymous said...

Bsi kala ninga ba jerita tuai d radio rtm peturun aki lang ngindang bsi d kanowit mega.....herm....n kala ninga sdak tok mega nmu dini alai pendam aki lang ngindang....

Anonymous said...

Ba kemaya post tu tembu deh?